Πάνος Μουζουράκης

Πάνος Μουζουράκης

Ο Πάνος Μουζουράκης είναι ένας πολύπλευρος άνθρωπος που διοχετεύει την ενέργεια και τις ιδέες του σε πολλά σημεία με ποικίλους τρόπους. Είναι στιχουργός, τραγουδιστής, ηθοποιός και perfomer.  Ως κλασσικός πολύπλευρος χαρακτήρας η συνέντευξη που κάναμε κάθε άλλο από βαρετή μπορεί να θεωρηθεί. Αντίθετα, είναι μια συνέντευξη που τόσο κατά την διάρκεια όσο και όταν την αποτύπωνα με πήγαινε ένα βήμα παρακάτω με έκανε να σκεφτώ  και να προβληματιστώ. Εν ολίγοις, μου ακόνιζε το μυαλό χωρίς να το καταλαβαίνει ο ίδιος και αυτό είναι προς τιμήν του.

Γνωρίστε τον Πάνο Μουζουράκη μέσα από μια άκρως ενδιαφέρουσα κουβέντα που είχαμε για λογαριασμό του GetGreekMusic

Σε έχουμε δει να συμμετέχεις σε θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός και παράλληλα να τραγουδάς. Επίσης σε έχουμε δει να τραγουδάς σε μουσικές σκηνές και ταυτόχρονα να υποδύεσαι διάφορους χαρακτήρες σαν ηθοποιός. Τελικά ποιο σε εκφράζει περισσότερο; Το τραγούδι ή η υποκριτική; Ή μήπως η μία μορφή έκφρασης είναι συνυφασμένη με την άλλη για σένα;

Χαίρομαι που την κάνεις λίγο πιο πολύπλοκη την ερώτηση. Το τραγούδι με εκφράζει πιο πολύ από την άποψη ότι γράφω και τραγουδάω και έτσι αυτό είναι και το πιο ολοκληρωμένο κομμάτι της έκφρασης μου. Από κει και πέρα όλα τα υπόλοιπα είναι μια εσωτερική ανάγκη. Μέσα από το θέατρο, η χαρά που σου δίνεται προέρχεται και μέσα από την εκτέλεση της εργασίας αυτής αλλά και μέσα από το γεγονός ότι δεν έχεις τόσο μεγάλη ευθύνη δηλαδή δεν βγάζεις εσύ τα εσώψυχά σου.

Στο Σταυρό του Νότου το 2012 είχες κάνει ένα εκπληκτικό remake του τραγουδιού «Κλειστά τα στόματα» του Αντώνη Ρέμου. Θα ξαναέκανες κάτι τέτοιο σε live εμφάνισή σου ή ακόμα και έναν τέτοιο δίσκο λαμβάνοντας υπόψην το ρίσκο που ανάφερες;

Κοίταξε, δεν με χαλάει. Προσωπικά, τα τραγούδια που έχω γράψει είναι πάντα λίγο πιο περίεργα και δεν είναι πάντα ευρείας αποδοχής. Γενικά, υπάρχουν πολλά έργα εκεί έξω που τα ζηλεύω και λέω γιατί να μην είναι δικά μου ή γιατί να μην τα έχω ερμηνεύσει εγώ. Άρα ναι, ίσως κάποια στιγμή να το έκανα.

Με βάση όλα αυτά που μου είπες για τα τραγούδια σου, τι σου είπαν από την δισκογραφική σου, όταν τους πήγες τα τραγούδια του τελευταίου σου δίσκου;

Όταν έφερα τα τραγούδια, η εταιρία μου είπε ότι Πάνο είναι πολύ ωραία αλλά είναι πάλι αυτά τα περίεργα τραγούδια σου. Εκείνο τον καιρό είναι που έγινε η πρώτη ακρόαση του δίσκου και μου ήρθε η αναλαμπή για το τραγούδι «Madame» που έχει γράψει ο Παντελής Αμπαντζής το οποίο μου το είχε δώσει πριν από τρια χρόνια να το διαβάσω. Έτσι, αποφασίσαμε ότι ήρθε ο καιρός του να βγει και κάπως έτσι ήρθε το «Madame».  Ευφυέστατο από πλευράς στίχου και καταπληκτικό από πλευράς ενορχήστρωσης.

Από το τελευταίο cd, ποιο πιστεύεις ότι είναι το απόλυτο ραδιοφωνικό κομμάτι και ποιο το λιγότερο ραδιοφωνικό; 

Ως πιο ραδιοφωνικό σίγουρα είναι το «Madame», παίχτηκε και ακόμα ακούγετε, το τραγούδι «Πώς να την πεις την αγάπη», τώρα όλα τα υπόλοιπα είναι τα δικά μου τα περίεργα όπως για παράδειγμα το ομότιτλο από τον πρώτο μου δίσκο «Μάντεψε ποιος».

Φέτος κυκλοφόρησες το τέταρτο άλμπουμ σου με τίτλο «Ο Στόχος». Τι σημαίνει για σένα αυτό το πρόσφατο δισκογραφικό βήμα σου?

«Ο Στόχος» μιλάει μέσα πάρα πολύ για αγάπη, για εξέλιξη προς ένα σημείο το οποίο δεν έχω φτάσει αλλά είναι ένας στόχος μου να φτάσω.

Θα θυσίαζες τα δικά σου πιστεύω μόνο και μόνο για να κάνεις μία καθαρά εμπορική επιτυχία;

Το έχω κάνει ήδη και θα σου δώσω την απάντηση πάλι μέσα από το τραγούδι «Μάντεψε ποιος» που λέει « θα έρθει ο δίσκος θα γίνει χρυσός, θα έρθει ο δίσκος θα γίνει χαμός πρέπει να είναι απλός για να γίνει χρυσός. Κανένας δεν φοβάται θα πουλήσει τρελά άμα πρώτα πουλήσει μερικά ιδανικά».

Τελικά, ο «Στόχος» έγινε πραγματικότητα, θέλω να μου περιγράψεις πως αισθάνεσαι γι’αυτό με τρεις λέξεις.

Αισιοδοξία, ανασφάλεια και αγάπη.

Κοιτώντας πίσω στις προηγούμενες δισκογραφικές σου δουλειές, υπάρχει κάποιο τραγούδι για το οποίο να λες τώρα «Τι σκεφτόμουν τότε Θεέ μου»;

Θα σου απαντήσω μέσα από μια πολύ όμορφη συνέντευξη που είχε κάνει ένα 14χρονο αγόρι στον John Lennon. Κάποια στιγμή αναλύει μια παρόμοια ερώτηση ο John Lennon και λέει ότι πολλές φορές ακούω τραγούδια που έχω γράψει εγώ και μου φαίνεται άλλο το νόημα ή ανακαλύπτω πράγματα μέσα σε στίχους που έχω γράψει τα οποία μου φαίνονται περίεργα.

Μιας που μου ανέφερες τον John Lennon, σκέφτεται ο Πάνος να κάνει καριέρα στο εξωτερικό είτε ως ηθοποιός είτε ως τραγουδιστής;

Η αλήθεια είναι ότι ήταν ένα παιδικό μου όνειρο να περάσω τα σύνορα.  Επειδή λοιπόν, οι περισσότερες μουσικές καταβολές μου είναι από Αμερική και Αγγλία αλλά μου αρέσει και ο ξένος στίχος όμως δεν μπορώ να φανταστώ να γράφω εύκολα ξένο στίχο με την έννοια, ότι η δική μας γλώσσα δίνει την σωστή σημασία και βαρύτητα στις λέξεις.

Ο Πάνος είναι ίδιος και μόλις σβήσουν τα φώτα και κατέβει από το stage;

Η σκηνή σου δίνει μια τρομερή ενέργεια. Έτσι λοιπόν και πάνω στην σκηνή και κάτω από αυτή  γίνονται και λάθη γίνονται και σωστά.

Θεωρείς ότι με τις εμφανίσεις που κάνεις (θεατρικές – μουσικές), ξυπνάς το μυαλό των ανθρώπων και τους βάζεις σε σκέψεις για κάποιο θέμα –επικαιρότητας ή όχι-;

Κοίτα, μιλάω πάρα πολύ για αγάπη γενικότερα στις παραστάσεις μου. Νομίζω ότι δεν πρέπει πάντα να τα λες αυτά τα πράγματα ή να προσπαθήσεις τόσο πολύ να τα επικοινωνήσεις γιατί πάλι χάνεις την ουσία. Ο άλλος μπορεί να έρθει και να ακούσει ένα τραγούδι να μην δώσει σημασία στα υπόλοιπα και μέσα απ’ αυτό να μπει σε μια διαδικασία σκέψης.  Για μένα δεν είναι ο σκοπός αυτός. Για μένα σκοπός είναι η επικοινωνία.

Στην μουσική παράσταση «Άπαντα» εμφανιζόσουν γυμνός επί σκηνής. Θα ήθελες να συμμετάσχεις ξανά σε κάποιο θεατρικό έργο «γυμνός ή ντυμένος»;

Ήταν μια ιδέα που μπορεί να ξεκίνησε και από εμένα, απλά επειδή σκηνοθετήθηκε πάρα πολύ όμορφα από την Ελένη Γκασούκα με μια παιδική αθωότητα, δεν ήταν κάτι το οποίο σόκαρε. Σόκαρε με την παιδική έννοια. Οπότε στον βωμό του αυτοσαρκασμού και του χιούμορ ναι δεν θα είχα πρόβλημα να το ξανακάνω.

Έχεις δεχτεί κάποια ερωτική πρόταση την οποία να αποδέχθηκες από κάποιον θαυμαστή/θαυμάστρια; Αν ναι πως το διαχειρίστηκες;

Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από το κοριτσάκι το οποίο σε κοιτάζει στα μάτια και λιώνει αλλά εκεί όμως παίρνεις την αγάπη εκείνου του κοριτσιού και την βάζεις στο σωστό σημείο μέσα σου. Τώρα, αν μιλάμε για κάποιο υπερβολικό σκηνικό, δεν έχει έρθει ποτέ κάποια κοπέλα να ανεβάσει την μπλούζα της κτλ. Από κει και πέρα νομίζω ότι πολλές από τις ερωτικές μου επιτυχίες είχαν και μια δόση εκμετάλλευσης τότε.  Αυτά τα πράγματα άλλωστε γινόντουσαν πολύ παλιά.

Μίλησε μας λίγο για το Burlesque και την συνεργασία σου με τον Θανάση Αλευρά; Τι συναισθήματα και εικόνες σου έχει δημιουργήσει;

2006 «Ήρωες», όπου η Ελένη Γκασούκα με βρήκε από την εξέδρα που έκανα με τον Γιώργο Μυλωνά και  μου είπε θέλεις να κάνεις θέατρο;  Εννοείται της απάντησα και εκεί συνεργάστηκα για τρια χρόνια με την Ελένη και τον Θανάση σε μια παράσταση που ξεκίνησε δύσκολα και χάρις την αγάπη μέσα σε τρια χρόνια ήταν μια sold out παράσταση στο Μικρό Παλλάς.

Αν σου ζητούσαμε να συνοψίσεις την προσωπικότητα του Θανάση Αλευρά σε μία πρόταση ποιά θα ήταν αυτή?

Θανάσης Αλευράς είναι η άλλη όψη του δικού μου νομίσματος. Είμαστε τόσο ίδιοι και τόσο διαφορετικοί ταυτόχρονα που υπάρχει μια τρομερή αλληλοσυμπλήρωση, πολύ σεβασμός ανάμεσα μας και πάρα πολύ αγάπη.

Πως προέκυψε να γίνει πραγματικότητα το Burlesque;

Μετά από τα «Άπαντα», ο Παντελής Δασκαλόπουλος που είχε δει τη παράσταση, μας είπε ότι θέλει να μας φιλοξενήσει στο Fuzz και έτσι προέκυψε.

Ποια είναι τα σχέδια σου από δω και πέρα;

Από την Παρασκευή 7 Μαρτίου θα είμαι μαζί με τον Γιάννη Ζουγανέλη, τον Διονύση Σαββόπουλο και τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στην Ακτή Πειραιώς μέχρι να τελειώσει το σχήμα.

Είσαι θετικός με τα talent show και  για το The Voice ειδικά; Θεωρείς ότι θα προσφέρουν κάτι σε κάποιον που θα πάει;

Το έχω παρακολουθήσει σχεδόν όλο το The Voice και πεθαίνω με τον Μιχάλη Κουινέλη. Μ’αρέσει πολύ όλο αυτό που γίνεται. Προς το παρόν αυτό που έχω δει είναι ότι έχουν πάει πολύ όμορφες φωνές, υπάρχουν πολλά ταλέντα.

Θα πήγαινες ως κριτής στο The Voice;

Δεν θα μπορούσα ποτέ να μπω ως κριτής σε κριτική επιτροπή. Γενικότερα δεν μ’ αρέσει να κρίνω. Αν και έτσι όπως έχουν φτιάξει την κριτική επιτροπή στο The Voice βγαίνει αρκετά συμπαθητική και δεν είναι αυτός ο κριτής ο σοβαρός κτλ. Μιλάνε πολύ όμορφα στα παιδιά, αντιλαμβάνομαι την ενοχή τους γι’ αυτό και δεν μπορώ να μπω σ’ αυτή τη διαδικασία.

Θα ήθελα να κλείσω αυτή την συνέντευξη με τον Πάνο με μια μικρή ιστορία που μου είπε παρομοιάζοντας τα σημερινά talent show με αυτά του παρελθόντος.

Όταν είχαν πρωτοβγει τα Fame Story εγώ τότε τραγουδούσα στο Σταυρό του Νότου και κάπως μου είχε φανεί όλο αυτό. Δηλαδή, κάτσε εμείς τραγουδάμε τόσα χρόνια και έρχεστε ξαφνικά εσείς; Τον ίδιο καιρό έκανα audition για τον Διονύση Σαββόπουλο και επειδή είχε γίνει μια συζήτηση με τον κ. Σαββόπουλο που δεν θυμάμαι ακριβώς πως το είπα αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά τι μου είπε «Πάνο μου, όλα είναι ένα Fame Story.Ακόμα και συ που έρχεσαι εδώ για να τραγουδήσουμε μαζί κι αυτό ένα Fame Story είναι». Το ότι δεν πήρα την προβολή από ένα τηλεπαιχνίδι στο οποίο δεν θα πήγαινα γιατί θεωρούσα ότι πρέπει να παλέψεις με την αξία σου και να τα καταφέρεις αλλά πήρα την προβολή μέσα από ένα σίριαλ κι αυτό ένα Fame Story είναι. Δεν παύει όμως να είναι ένα βήμα για κάποιους ανθρώπους που έχουν ένα όνειρο.

Από την Εβίτα Μακ.

Σχόλια